Tietoa meistä ja jousiammunnasta

Raahen teräsjouset Ry on raahelainen jousiammuntaseura joka on Suomen jousiampujainliiton jäsenseura. Seurassa ammutaan niin perinne- ,tähtäin- kuin taljajousillakin.

Jousiammunta on haastava ja samalla palkitseva laji. Yleisesti suomalaiset ovat menestyneet maailmalla erinomaisesti jousiammunnan parissa.

Jousiammunta sopii kaikille vaikka useimmilla seuroilla alin ikärajasuositus on 13 vuotiaat. Tärkeintä on että malttaa pysyä hetken paikoillaan ja keskittyä. Jousella ammunta vaatii paljon huolellisuutta ympäristöä ja muita ampujia kohtaan.

Jousiammunnassa jousityyppejä on karkeasti ottaen neljää tyyppiä:

• Taljajouset
  • Vastakaarijouset (tähtäimellä ja ilman)
  • Pitkäjouset
  • Ratsujouset

Raahen teräsjousista löytyy niin metsästäjiä kuin kilpa-ampujiakin. Kaikki jousityypit ovat edustettuina. Aloittavalle harrastajalle apu ja neuvot merkitsevät paljon.

Alkuunpääseminen ei vaadi omia varusteita ennenkuin tietää varmasti mikä jousityyppi itseä miellyttää eniten ja millaista jousiammuntaa haluaa harjoitella. Seuralta löytyy lainajousia, joilla pääsee alkuun.

Seuralla on erinomaiset sisätilat (18 metrin sali) jossa voit harjoitella sisäkisoja varten, kuten myös vaikkapa kaurismerkin ammuntaa (18m). Sali on käytössämme kaksi kertaa viikossa (ma ja pe). Kesäaikaan harjoittelu onnistuu niin sisä- kuin ulkoradalla. Ulkoradalla matkat ovat 50 metriin asti (myös pidemmät mahdollisia).

Seuran jäsenet harjoittelevat aktiivisesti talvisaikaan Pitkänkarin koulun liikuntahallilla 18 metrin radalla. Jos haluat liittyä mukaan toimintaan ja jäseneksi, täytä alla oleva lomake ja otamme yhteyttä. Vuonna 2020 jäsenmaksu on aikuisilta 80e/vuosi ja alle 18 vuotiailta 40 euroa/vuosi. Voit myös aina kokeilla jousiammuntaa ohjauksessamme. Tällöin vierailut 10€/kerta.

Harjoitusajat ja paikat:

• Kesällä Satamakankaan jousiammuntarata
  • Talvella Pitkänkarinkoulun alasali, seuraavasti:
  • Maanantai ja perjantai 18:00-20:00

Ota yhteyttä ja katsotaan yhteinen aika jolloin voisimme opastaa sinua jousiammunnan saloihin.

Yhteydenotto